Friday, September 11, 2009

Dialah Segala-galanya


assalamualaikum..

saya melayari ILUVISLAM.COM dan terjumpa wallpaper ini...

download link :

http://wallpaper.iluvislam.com/category/cinta/page/2/


saya rasa sesiapa yg inginkan
"perubahan" dalam kehidupannya, boleh lah jadikkan wallpaper ini sebagai pembakar semangat untuk terus setia berjuang di jalan yg diredhai Allah dengan meninggalkan laranganNya.. insyallah

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Seseorang yang hendak berzina, tidak akan melakukan zina itu semasa ia berkeadaan sempurna imannya; dan seorang yang hendak minum arak, tidak akan minum arak tersebut semasa ia berkeadaan sempurna imannya; dan seorang yang hendak mencuri, tidak kan melakukan perbuatan itu semasa ia berkeadaan sempurna imannya; dan seorang yang hendak melakukan rompakanyang lazimnya menjadikan orang yang merompak itu memandang sahaja kepadanya, tidak akan merompak semasa ia berkeadaan sempurna imannya.”

[Riwayat Bukhari dan Muslim]

sesungguhnya, azab seksa allah itu adalah pasti bagi yg ingkar


Dari Aisyah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Siapa yang dihisab (diperiksa) pada hari kiamat dia akan tersiksa” Aisyah bertanya:”Bukankah Allah Azza Wajalla telah berfirman , “Mereka akan diperiksa dengan pemeriksaan yang mudah” (al-Insyiqaq:8)” Jawab baginda:”Itu belum pemeriksaan, tetapi baru sekadar mengemukakan bukti-bukti.” Orang yang diperiksa dengan teliti nescaya tersiksa.”

[HR Muslim]

dan... akhir kata


Nabi Muhammad saw bersabda "Wahai anak muda, berkahwinlah. Sesiapa yang mampu, berkahwinlah kerana ia lebih memelihara mata dan menjaga faraj. Sesiapa yang tidak mampu untuk berkahwin hendaklah dia berpuasa kerana puasa adalah penahan (daripada gelojak nafsu)."
[Bukhari]


wassalam =)

2 comments:

a.s.m.a said...

salam
saya baru terjumpa blog ni..
bagi sy best and byk input la..
masa mula2 nak tergelak gak bila tau maksud KBSR-KELAB BERCINTA SELEPAS RUMAHTANGGA..
tak sangka wujud kelab camni..(^_^)
mmg sy sokong statement "single but not available yet"
cmna nak join???
saya nak join..
sy try cr link tok follow blog ni tapi takde ye???ke ada tp sy tak prasan???
anyway sronok bila tau ada juga yang bersama-sama mem'boikot' couple ni
all the best!!!
dan semoga diredaiNYA!! INSYALLAH..

cOkodok said...

waalaikumussalam a.s.m.a.~

alhamdulillah awak tjumpe blog ni.. berkapel dah jadik satu budaya yg amat lazim sampai orang tak sedar pon berkapel adalah HARAM

aniwei.. kami ade kat fesbuk.. search under name
"KELAB BERCINTA SELEPAS RUMAHTANGGA"
and silelah join... saye update sume artikel2 tbaru kat group tu... tapi saye mintak maaf sbab kami tak sempat sangat nak buat artikel baru selalu..

جزاك الله